poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Placki z cukinii

Po długiej nieobecności wracam na bloga z iście letnimi przepisami. Na targowiskach piętrzą się stosy czerwoniutkich pomidorów, pięknej cukinii, no i oczywiście moich kochanych bakłażanów. A do tego jestem świeżo urlopie we Włoszech i po lekturze książki o Sycylii (o takiej jak tutaj), pełnej pysznych przepisów. To wszystko sprawia, że nabrałam dużego apetytu na sierpniowe gotowanie. Nie wspominając o tym, że sierpień to najlepsza pora na domowe przetwory! A Wy? Co lubicie gotować w sierpniu? :)
Dzisiaj na blogu zamieszczam przepis na moje ukochane placki z cukinii. Ja najbardziej lubię je w wersji deluxe, z kawałkiem łososia i odrobiną greckiego jogurtu.... Mmm! Jeśli Was przekonałam, czytajcie dalej:)




Składniki:
  • 1 kg cukinii
  • 2 jaja
  • 7-8 łyżek mąki
  • natka pietruszki, liście mięty
  • sól, pieprz


Cukinię myjemy, odcinamy końce i ścieramy na tarce o dużych oczkach. Posypujemy cukinię łyżką soli i odstawiamy na pół godziny. Następnie przekładamy cukinię na cedzak i odciskamy ją z nadmiaru wody. Przekładamy cukinię do miski, wbijamy dwa jajka, dodajemy posiekaną natkę pietruszki i kilka liści mięty oraz pieprz (wedle uznania, ja dodaję dużo). Następnie stopniowo dodajemy mąkę - na oko -, ale na kilogram cukinii potrzeba około siedem do ośmiu łyżek mąki. Masa powinna być zwarta. Rozgrzewamy olej na patelni i nakładamy ciasto porcjami, formując małe płaskie placuszki. Smażymy na rumiano z obu stron. Podajemy z czosnkowym jogurtem i w wersji deluxe - z łososiem. Po prostu pycha!

Ania


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz